Hbaer İhbar

HABER ARŞİVİ

Lütfen Bir Tarih Seçiniz

E-Bülten

Sitemizin yeniliklerinden haberdar olmak için bültenimize üye olabilirsiniz.

KOCAELİ Hava Durumu

KOCAELİ KOCAELİ

Röportaj

Turizm kenti olmak istiyoruz

Pınarlı’da 6 tane koy olduğunu ancak hiçbirinin turizme açık olmadığını söyleyen Mahalle Muhtarı Hüseyin Gün, turizm kenti olmak istediklerini belirterek “Yetkililerden hizmet bekliyoruz” dedi

7 Haziran 2016 Saat: 22:33
YORUM YAP Tavsiye Et Yazdır

Bu haber 4.992 kez okunmuştur

Turizm kenti olmak istiyoruz

Kandıra’nın Pınarlı Mahallesi’nde iki dönemdir muhtarlık yapan Hüseyin Gün ile sahillerin genel sıkıntılarını görüştük. İstanbul sınırında olan Pınarlı Mahallesi’nin gerek yolları, gerek camisi, gerekse yapı güzelliği ile köylere örnek olacak güzellikte olduğunu söyleyen Muhtar Gün, Pınarlı’yı batıya açılan kapı olarak yorumluyor. Gün, “Pınarlı gerek turizmden gerekse belediyenin sunduğu hizmetlerden yararlanarak İstanbul’a örnek bir köy olabilir. Artık yapılacak hizmetlerle şirin bir turizm kenti olmak istiyoruz” diyor.

ULAŞIM SIKINTISI
Pınarlı’nın göç veren bir bölge olduğunu kaydeden Muhtar Gün, mahallelerinde 120 hanenin bulunduğunu, yazın ise 300 haneye yükseldiğini söyledi. 420 civarındaki sabit nüfusun yaz aylarında 2 bine çıktığını kaydeden Gün, Orta, Karşı ve Yukarı mahalleleriyle 3 bölgeye ayrıldıklarını söyledi. Mahallelerindeki en büyük sıkıntının ulaşım olduğunu ifade eden Gün, yaz aylarında orman yollarının toz duman içerisinde olduğunu belirterek, yetkililerden hizmet beklediklerini söyledi.

PLAJLAR TURİZME
AÇIK DEĞİL

Pınarlı’da 6 tane koy olduğunu ancak hiçbirinin turizme açık olmadığını kaydeden Gün, “Koylarımızı sadece köylülerimiz ve İstanbul’dan doğal bir plaj olduğunu duyup gelen günübirlikçi ziyaretçilerimiz kullanıyor. İstanbul sınırında olan Köyağzı plajımız var. Bu koyumuz çok güzel, yolu stabilize ama çok fazla yararlanamıyoruz. Tokatağzı dediğimiz bir plajımız var. Orası da köyümüzün hemen içinden geçen derenin bitim yeri. Oradan da ulaşım olmadığı için yararlanamıyoruz. Gerdeme ve Dağlimanı plajlarımızın da yolu yok.

EN ÇOK TERCİH EDİLEN
KUMOĞLU PLAJI

Sardala koyumuzun çok eski bir geçmişi var. Yapı tarzları, eski kilise taşları, kesik taşları, liman demir bağlama taşlarının bulunduğu bir yer. Yolumuz var ama stabilize. Köyümüze hemen hemen 6 kilometre uzaklıkta. Daha sonra köylülerin en çok tercih ettiği Kumoğlu plajımız var. Fazla büyük olmasa da 500 kişilik bir kumu var. Eğer hizmet alabilirse çok güzel bir plaj olabilir ve turizm açısından değerlendirilebilir” diye konuştu.

TURİZME KAZANDIRILMALI
Pınarlı sahillerinin turizme kazandırılması gerektiğini vurgulayan Muhtar Gün, “Daha önce Büyükşehir ve Kandıra Belediyesi’nin örnek bir köy yapmak için projeleri vardı.  Bende kendilerine hiçbir yıkım, yapım olmadan Pınarlı Mahallesi’nin örnek köy projesine hazır olduğunu söyledim. Ama buna rağmen şuana kadar hiçbir çalışma olmadı. Bu çalışmaların içerisinde su, elektrik, alt yapı hiçbir problem yok. Biz istiyoruz ki Kandıra turizm bölgesi olacaksa bizim sahillerimiz de değerlendirilmeli ve turizme kazandırılmalı” ifadelerini kullandı.

İMAR YOK
Tatilcilerin veya yatırımcıların Pınarlı’da ev yapabilme imkanının olmadığını söyleyen Muhtar Gün, “Mahallemizde yüzde beş eko turizm planı var ama şuan müsaade edilmiyor. Sadece kendi yerine prefabrik veya bungalov tarzı evler yapılabilir. Fındık bahçelerinde baraka veya kulübe var. Onun haricinde ev yapma imkanı yok” dedi.

KAMP ALANI YOK
Pınarlı sahillerinde kamp alanı olmadığını da ekleyen Gün, “Koylarımızın hiçbirinde kamp alanı yok. Bununla ilgili bir çalışma da yok. Ancak farklı illerden sahilimizde çadır kurmak isteyenleri bir akşam misafir edebiliyoruz. Onu da jandarmaya bildirip, çevrede gerekli güvenliği sağlıyoruz. Ayrıca grup olarak her yıl gelen Bakırköy Etkinlik Grubu var. Yılda bir veya iki kez bizim sahillerimize gelir hem tracking, hem piknik yapıyorlar. Bir akşam kalıp ertesi günü dönüş yapıyorlar” dedi.

GENÇLER KÖYDE DURMUYOR
Pınarlı’nın gençlerinin istihdam sıkıntısı nedeniyle göç ettiğini söyleyen Muhtar Gün, “Bizim gençlerimiz genelde İstanbul'da irili ufaklı işadamları. Bugün Korkmaz Fabrikaları'nın sahibi de bizim köyümüzden çıkmış. Onun gibi bir sürü hemşerilerimiz var. Gençler iş için İstanbul'a gidiyor. Emekli olduktan sonra tekrar geri dönüp köyünde yaşamaya devam ediyor. Burada anne ve babadan kalma fındık bahçeleri ile ilgileniyorlar. Genelde köyümüzün geçim kaynağı fındık. Balık veya hayvancılıkla uğraşan neredeyse yok” ifadelerini kullandı.

ALTYAPI 2017’DE
YENİLENECEK

2017 yılında alt yapının yenileneceğini kaydeden Gün, “Üst mahallemizin altyapı çalışmaları 30 yıl önce yapılan kanalizasyon ve su sistemi ile devam ediyor. Ancak yaz aylarında nüfusumuz yoğun olduğundan filtrenin ve boruların eskimesi nedeniyle arızalar oluyor. Bu sorunla ilgili İSU Kandıra şubemiz ile görüştük. 2017’de altyapının tamamen değiştirileceği yönünde bize sözü var. Hem su hem kanalizasyon değişecek. Bu hizmetin yapılmasını da heyecanla bekliyoruz” dedi.

KANALİZASYON DEREYE AKIYOR
Kanalizasyonun dereye akmasından şikayetçi olan Gün, “Bizim fosseptiğimiz yaklaşık 15-20 yıl önce yapılmış ancak şuan çalışmıyor. İki seneden beri kanalizasyon ve pis su dereye akıtılıyor. Fosseptik yapılması için yetkililere yer gösterdik. Ancak şu ana kadar ihalesi yapılıp müteahhide verilmesine rağmen hala yapılmadı. Köyümüzün en büyük kangreni kanalizasyonunun dereye akması. Hayvanlar su içemiyor, derenin etrafındaki evlerde yazın kokudan ve sinekten durulmuyor. Fosseptiğin bir an önce yapılıp mevcut kanalın ona bağlanması daha sonra yapılacak kanalizasyon sisteminin de yine ona bağlanmasını talep ediyoruz” diye konuştu.

SAĞLIK OCAĞI VAR
Pınarlı Mahallesi’nde sağlık sorunu yaşamadıklarını kaydeden Gün, “Köyümüzde sağlık ocağımız var.  Her gün hizmet veren ebemiz var. Yaşlılarımızın şekeri, tansiyonu, iğneleri, ilaç temin etme gibi hizmetleri görüyor. Onun dışında hastane bize uzak. Ağır bir hastamız olduğu zaman 112’ye haber veriyoruz” dedi.

KÖY MERKEZİNDE
GÜVENLİK KAMERASI

Asayiş yönünden sıkıntı yaşamadıklarını kaydeden Gün, “Bir dönem köyümüzde sık sık hırsızlık oluyordu. Bu nedenle köy merkezine kamera sistemi kurmuştum. Kamera sistemini koyduktan sonra hiçbir hırsızlık olmadı. Bu sistem gerçekten caydırıcı oldu. Köyümüzde yaşanan birkaç olay bu kamera sistemi sayesinde aydınlandığı için şu an güvenlik konusunda hiçbir sıkıntımız yok” ifadelerini kullandı.

BOZUK YOLLAR
ÖĞRENCİLER İÇİN ÇİLE

Taşımalı eğitim gören öğrencilerin bozuk yollarda mağdur olduğunu dile getiren Muhtar Gün, “En büyük sıkıntımız yol. Melen projesi bizim bölgemizde olduğu için kazı çalışmaları nedeniyle yollarımız bozuk. Mahallemizden ilkokula giden öğrencilerimiz Bağırganlı İlkokulu'na taşımalı gittiği için o yolun üzeri her gün çocuklarımız için sıkıntı oluyor. Bağırganlı-Taraklı-Kışla arası yapılacak bugünlerde. Bu asfaltın Pınarlı'ya kadar yapılacağını söylediler. Eğer gerçekten yapılırsa çok memnun oluruz. Zaten Melen projesi de bitmek üzere. En azından okula giden çocuklarımız rahat eder Şu an Şile Belediyesi tarafından İstanbul sınırından bizim mahallemize yaklaşık 1 kilometrelik yol asfaltlandı. Ben istiyorum ki mahallemiz ile Bağırganlı arası da düzelsin” diye konuştu.

DERE ISLAH EDİLECEK

Öte yandan köy merkezinden geçen derenin ıslah edileceğini müjdeleyen Gün, “Köyümüz iki kere üst üste büyük bir sel geçirdi. Bizde belediye başkanımızla bu sorunumuzu görüştük ve köyümüzün içerisinden geçen 2 kilometrelik derenin ıslah olmasına karar verdik. Altının beton, yanlarının taş duvar olmasını, herkes bahçesine rahat gidip gelsin diye yanına da birer metrelik yürüyüş yollarının yapılmasını uygun gördük. Şu anda çalışmalar devam ediyor. Ayrıca Kandıra Belediyesi'nin yaptığı bir Kurudere var. 250 metrelik bir kanal yapıyoruz. Onun da çalışmaları devam ediyor. Sanırım Ramazan ayına kadar yetişecek” diye konuştu.

RAMAZAN SOFRALARI
KURULUYOR

Muhtar Gün, ayrıca Ramazan aylarında iftar yemekleri düzenlediklerini söyleyerek, “Köyümüzün sosyal tesislerinde her Ramazan ayında iftar yemeği düzenliyoruz. Geçen yıl 13 akşam boyunca iftar yemeği verdik. Bu yıl 20 akşama çıkartmayı hedefliyoruz. Yemeklerimizi kendimiz yapıyoruz. Bu organizasyonumuza tüm vatandaşlarımız destek sağlıyor. Amacımız birlik ve beraberlik içerisinde bir Ramazan geçirmek. Yemeğe gelemeyen yaşlılarımıza ve çocuklarımıza da eve kadar yemek gönderiyoruz. İftar yemeğimize katılmak isteyen herkesi bekleriz” dedi.

KÖYÜMÜZ TURİZME AÇILSIN
“Altyapımızın acilen yapılmasını talep ediyorum” diyen Muhtar Gün, isteklerini şu şekilde sıraladı: “Bağırganlı'dan İstanbul sınırına uzanan köyümüzün yolunun biran önce yapılmasını istiyoruz. Köyümüzde ihalesi yapılıp hala çalışmalara başlanmayan fosseptik çalışmalarının bir an önce başlatılmasını talep ediyoruz. Bizi iyi günlerin beklediğini düşünüyorum. Çünkü üçüncü köprü yolu bizim oradan geçecek ve mesafe azalacak. Köyümüzün turizme açılması ise en büyük isteğimiz.”

YORUMLAR Üye Girişi

Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Habere 1 yorum yapılmıştır
nurittin öztürk 08.06.2016 10:33
Pınarlı köyünün yolları güzel olsa iyi olsa kaliteli olsa köye ulaşım kolay olsa plajları vatandaşlarımız mutlaka bulur öğrenir;plajların eksiği gediği mutlaka giderilmeli tanıtımı da yapılmalı fakat illa yol illa yol.En kısa zamanda pınarlı köyüne hizmetler götürülmeli.tüm sahillerimize en güzel hizmetler yapılmalı.sahillerimizin birbirine bağlantısı en güzel yollar ile yapılmalı

Kandıranın Sesi, Haberin Doğru Adresi Tavsiye Formu

Bebek fındık
Yaman
Coşkun Kırtasiye
Depolama Taşıma iletme sistemi Merdiven Tırmanma Cihazı Engelli merdiven tırmanıcı Uluslararası evden eve nakliyat Adaklık lazer epilasyon Ankara evden eve nakliyat